Reports on Beauty, Travel and Life

《我报》记者*郑诗慧的游荡空间。 时而亢奋,时而慵懒;时而快乐,时而忧郁。 时而乐观,时而悲观;时而喜欢,时而讨厌。 除了时而自恋之外,也时而热爱美术,又时而喜欢去party,有时而一个人旅行。不和朋友见面时,喜欢和MSN安静共处。喜欢紫色,喜欢拥抱,喜欢蓝天白云,喜欢运动出汗的快感,喜欢的还有很多很多。活着让人陶醉。

Saturday, July 01, 2006

Fetishism恋物志3:招爱猫


  爱情是每个人日夜寻找的一样精神寄托,无论你是单身、在交往还是已婚,每天都希望有爱情的滋润。
  然而,爱情却是可与不可求的奇妙的事。
  人的心理是矛盾的,没有的时候就渴望,得到的时候又希望自己是单身的,能自由自在。
  有和没有都让人烦恼,所以除了工作和钱不够用以外,年轻未婚男女愁的就是感情的烦恼。
  我自己就为了“没有”而寻寻觅觅……
  女朋友D见我快没希望了,想我快点找到,两年前在我23岁生日时,特地送了我一个“招爱猫”,它是“招财猫”的同系姐妹。
  在日本,还有其他颜色的猫咪“招”不同的东西、实现不同愿望。
  我的招爱猫系上粉红色颈绳,右手捧着水晶球、左手向人召唤“主人的缘分快来!主人的缘分快来!”,真可爱。
  它每天都笑成咪咪的一条线,嘴巴总是堆满笑容,永不言累。它的英文名字叫“the love cat”。我总把它摆在家里书桌上显眼的角落,每天看着它和我笑。
  碰巧的是,去年好同事到日本旅行买了几个不同款式的“招财猫”的手机吊饰回来。我不在分派礼物现场,好同事指定要把粉红色招爱情留给“阿美”(我在《晚报》的小名)。
  谢谢两位朋友的用心,愿意为我分担烦恼,你们的祝福我都收到了。但是心意是一回事,灵不灵则是另一回事。
  我开始时很愿意相信招爱猫有神奇力量,但日子一久,这个童话并没有实现,傻里傻气的我也幻想破灭。现实还是残酷的。
  但我还是抱着希望。招爱猫呀……招爱猫呀,帮我实现愿望好吗?

******* ******* ****** *****
Sin Teck thinks, am I 变相征友 with this piece, explicitly stating my lack of it?
I said No, I am just reflecting the thinking of singletons of my age 20s and 30s. Who doesn't look forward to love? be it heterosexual or homosexual?

And KS thinks this piece is "whiney", yah I know... but this was the meaning behind the present what, bruddy!
And No, I dun intend to be another Sumiko or Janice......I don't think anything/any1 will affect my usual life after this piece.

And NOOOOO Glenn, I won't call this piece “叫春猫咪”haha!!! :P

And YES Z-phyr dear, I don't find real cats cute at all in real life, in fact all are :( and I am scared of them, I just ignore them and hope they dun pester me. BUT i do like cartoon cats like Hello Kitty and such *contradiction*

29 Comments:

At Sunday, July 02, 2006 7:01:00 am , Anonymous Anonymous said...

愛情, 確實會帶給人好心情、好氣色,
但是, 相對的, 也會帶來煩惱與憂愁.

其實一個人, 真的真的沒有什麼不好.
我常常覺得, "孤獨"有時候是一件很不錯的事呢!
獨處, 可以有更多時間可以思考, 把混亂的思緒整理清楚,
獨處, 可以有更多自由做喜歡的事, 不必考慮別人的想法.

 
At Sunday, July 02, 2006 2:13:00 pm , Blogger purpleshadow said...

我相信物极必反,没有悲伤,就显现不出快乐的珍贵;没有忧愁,就不会学得变坚强。

对呀,一个人很好。
我就很喜欢一个人旅行,一个人搭飞机。那种浪漫和自由,只可意会,不可言传。

我是很快乐的单身,我不desperate,但我绝对老天为我安排。

祝大家都能幸福,无论单身与否。

 
At Monday, July 03, 2006 12:17:00 am , Anonymous Anonymous said...

莫名地喜欢一个人不是肤浅,而是因为你是个感性的人。你不把自己心里的感觉和感
受用文字标明。。。 你只是跟着自己心里的感觉走吧了。。。
喜欢是一种感觉和感受,是一种莫名。所以你不肤浅!

有一种美丽叫放弃。同样是一种感觉和感受。同样是一种莫名。
只是放弃比喜欢来的需要勇气。。。所以你也不肤浅!

读了你28MAY的POSTING而想与你分享我的想法。
i also make tis wording posted in my blog... and in my post got a pic of whitedaisy... and commented--->送你白雏菊,让你永远快乐,美丽。
(read: me smiling)

 
At Wednesday, July 05, 2006 2:13:00 am , Blogger Oceanblue said...

呀,你找我吗?真不好意思,因为两年前你带路的猫只会讲日语,所以走错了不少冤枉路,花了两年的时间才找来的。
有事吗?^_^

 
At Thursday, July 06, 2006 12:50:00 am , Blogger purpleshadow said...

well-done Ocean-blue, you are very cheem in your chinese learning, rare find. and u take excellent pix. I am gg western european cities soon to see museums and be bore by it.. and my big trip next year is.... plans to go Silk road! :) I like your pix, you make a good photographer :)

 
At Friday, July 07, 2006 1:09:00 am , Blogger Oceanblue said...

鸣鸣…actually, I prefer to hear from a pretty girl to say that she like my looking instead of my photos.^_^

想走丝路吗?最好找到旅伴一起去,那边的公共交通很不发达,很多景点没公车,一个人自助游的包车费总会每次总让我有一种想学玄奘法师走路的感觉。我还藏有从搭克拉码干沙漠偷回来的沙子。呵呵,如果你要的话可以送你一瓶。(当然,你也不能肯定我的沙子是不是从Sentosa挖来的。^_^)

 
At Friday, July 07, 2006 1:29:00 am , Blogger purpleshadow said...

dear Ocean-blue,

I din even see any of ur profile shoots on ur pix files (ok, I just browsed,I din reallie go thru massive amt. of pix)

YES, i already have a travelmate for Silkroad cuz it is super wu-lu...and danger alooms.

I would do Beijing/ Taipei (anytime) and Western=less-wulu part of Europe alone...so romantic *_* but I wont go BKK/ beach resorts/ Cambodia-Vietnam alone.

So you are saying you want to meeet me? haha...

 
At Saturday, July 08, 2006 3:36:00 am , Blogger Oceanblue said...

Ha ha, my profile only mean for those eye is really patient enough browsing thru my photos.(my heart whisper: sigh! have to quickly look for a Brad Bit’s photo and upload to my album later.) 呵呵,hear no evil.

其实今天的西欧不会比其他落后国家安全,北非和东欧非法移民太多了,有朋友在法国刚下巴士就被抢了,在连法国是什么样子都还没看清楚的时候。丝路一个人走也有味道,当漫天风沙从一望无际的旷野括过来时,那你就可以知道“爱在天地苍茫间”是一种什么样的感受。

Meeting u? honestly speaking, not meeting u also have the way to sent u the ‘sand’la! But …hmmmm… meeting u …hmmm…why not? ^_^(讨厌啦,我们会不会发展得太快了一点。)ha ha.

hmm...Blue meeting with Purple.what colour will turn out? ^_^

 
At Saturday, July 08, 2006 1:25:00 pm , Blogger purpleshadow said...

you are scaring me like some of my frens are, which is good in a way, as I will be more alert... *PRAY I'd be safe*

 
At Sunday, July 09, 2006 11:30:00 am , Blogger Oceanblue said...

没在吓你啊!义大利的名产顺序是:Pizza、Spaghetti和小偷。西班牙则是:斗牛、佛罗朗歌舞和抢匪。当年Audrey Hepburn 的《罗马假期》如果只是在罗马广场取景也就只是一部警匪片。还有,象你这样的美女可能还会遇上卖毒苹果的老太婆和假份成你外祖母样子的大野狼。嘿嘿,可是不用但心,我一向热于助人,只要你肯提供食宿全包,郑当家,你这趟镖我就接了!

呵呵,这一趟行程你到底要到那几个西欧国家?

 
At Sunday, July 09, 2006 11:12:00 pm , Blogger purpleshadow said...

John thinks it is safe...
Ocean and some other frens think it is not.

I feel it is to be safe than sorry... time to gear up and be vigilant!

no way Ocean, if i am rich ger, i would have gone there long time ago....my last year to buy Youth ticket with STA :)

 
At Monday, July 10, 2006 1:44:00 am , Blogger Oceanblue said...

呵呵,郑女侠,没有被我吓倒呢。

安全是相对性的,没有所求就没有所失,到任何国家,只要不贪小便宜,凡事用common sense 思考,不该到一个单身女孩不该到的地方。西欧会给你一个终身难忘的愉快回忆。最后,千万千万要小心一件事:别被西欧博物馆的名画给淹没了。^_^

Sorry, may I know STA stand for what??

 
At Monday, July 10, 2006 9:32:00 pm , Blogger purpleshadow said...

我就是准备去看中学学的art history lessons所看到/读到的名画,所以才会选去欧洲大城市dotted with museums :)

看过就知道当年读的classicism David ,English Impressionists Manet and Monet, Picasso of Spain,Cubism etc...是什么样子的。personally, I like Matisse :) but forgot which country('s museum) he belong to.

STA travel let you buy cheaper tix for youths under 25 and students :) check out their website la...

 
At Tuesday, July 11, 2006 1:50:00 am , Blogger Oceanblue said...

啊!新加坡的中学已经有教art history 吗?这些什劳子的一大堆xxx+ism我是在大学才念到的。因为天下艺术一大抄,建筑史也脱不了这些什么什么xxx+ism的东西。

大学时期,设计课业中搞出了一件东倒西歪的作品,结果硬着头皮煞有其事拿起Picasso的Cubism瞎掰一番,居然也有讲师点头称是(冷汗)。

那时我见安达充漫画里的场景画得很认真精致,所以画景观图时都参考他的漫画。有个女孩见我拿起笔涂涂画画,问我的画功是临摹那一位大家。我认真答说是漫画家,结果她以为我说笑。^_^

Matisse是法国画家,象Professor X,晚年坐轮椅的那位^_^。如果你到Madrid去,一定要去Prado。我去了两次。

呵呵,在欧洲要省钱,应该弄一张国际学生证吧?

 
At Tuesday, July 11, 2006 3:18:00 am , Blogger purpleshadow said...

since Ocean_blue likes to crap/chat with me here. let me continue why i like matisse.

1stly for his queer n unique art-style (distorted perspective n contrasting shadow colours), 2ndly: cuz once during a sec 4 mid-term test, my art history essay qn on him (after much memorising), I topped the class with 8.5/10 score. An achievement I woud not forget this life...since then, i never forget abt Matisse, tho he is not as famous as the Impressionist n co during the same period.

I like Goya's dark paintings too..hhaa, so sadist. and I find solace in Cezanne. I did not study Baroque and what Rembrandt(from holland).... and sad sad this trip I am skipping AMSterdam (out of way, will do it in trip2)

 
At Tuesday, July 11, 2006 11:26:00 am , Blogger john said...

oceanblue,
i do like the photo u posted in ur blog... u do realli know how to capture and bring out the importance and shown them...
btw, same as u.. i like 安达充漫画, too.

purpleshadow,
wow, u like Goya.....! that rare for girl!than u must, like oceanblue said, must go Prado......
oh ya... i knew u had been to taiwan recently, have u went to tainan? and visited the meiqi meseum? u can get lots of surprise of beatiful arts there!!!

 
At Wednesday, July 12, 2006 3:20:00 am , Blogger Oceanblue said...

>purple shadow
我晕,原来是测中考题才喜欢上Matisse的!

Actually I am looking forward to let our posted messages accumulated until 1000, 然后我们可以象《电车男》一样结集出版成书!哈哈,书名就叫:“Crap between Blue and Purple”。What do u think?^_^

我跟GOYA也蛮有缘的,在西班牙Prado看了一次,后来去年又在奥地利看到它外借的展出。每一次看,总觉得它的画需要手持一根火把来细细照看才有蕴味。尤其是他的《Giant》。Charm of the darkness.^_^

 
At Wednesday, July 12, 2006 9:17:00 am , Blogger purpleshadow said...

天呀,你也有看《电车男》,哈哈.me too,现在还在看《爱上恐龙妹》呢!!我们怎么跟《电》比?你很“双鱼座”(爱想象呢)。

I dun even see Prado on the Spain map when I plan.安达充漫画又是哪位名师??(请介绍)

it is actually quite fun here and I am beginning to look forward to Ocean's daily contribution too ^_^

BTW, i went tai nan, heard of MEIQI but guide said not worth gg, cuz Mei Qi seems to be owned by some food industry boss... *shrug*

 
At Wednesday, July 12, 2006 11:27:00 am , Anonymous Anonymous said...

Yes, meiqi is owned by Plastic Resin industry and their production quantity is one of the top in the world. The interesting of this museum is that all the items is owned and is the collection of their boss. and it got huge collections fr the westen art painting too.
Initially i was having the same thinking as u. but finally enjoy the museum tour! =)

Prado Museum is in Madrid. U shall be even to find it in the MAdrid Map!
check it out ;
http://www.softguides.com/madrid_guide/maps/i13l16.html

Oop, Urgent meeting, need to go now, tell u more 安达充 later... or Oceanblue can tell you too =)
you should try some of 安达充漫画

 
At Thursday, July 13, 2006 1:51:00 am , Blogger Oceanblue said...

>PurpleShadow

天啊!这世界上到底有没有不相信星座的女生?^_^

我们当然不能跟《电》比,大有大做,我们小本经营就好了,我算过了,我们只印个一千本就好了。书成之日我们各自声泪俱下地迫求身旁的亲朋好友,同事老板做好做歹每人帮我们买一本(最要好的那几个迫她们一人买两本^_^),哪我看我们各自也能卖出个五十本。再下来我们自已再自掏腰包各自买回445本回家收在床底下就好了。什么?还有十本去了哪里?拜托!你不是不相信这个市场上找不到十个被骗的笨蛋吧?

大好青年,应该多看一些当代名家的作品好启发身心,例如鲁迅,沈从文,周作人等人的书。不要浪费时间看一些杂书,居然还在看《爱上….恐龙妹》?......慢着,当我刚才的话没说过,因为这一本我也看了。^_^

 
At Friday, July 14, 2006 10:10:00 pm , Blogger purpleshadow said...

thanks John for the card, I received it.

And thanks Ocean-blue for all the guides.. I appreciate it :)

 
At Saturday, July 15, 2006 1:25:00 am , Blogger Oceanblue said...

>Purpleshadow
昨天不见你的回帖,我以为我们才连载了二十回的作品就要寿终正寝了。^_^
(脱稿的话,会很对不起许多利用公司办公室资源来看我们八卦的读者。)

Guide? Nope, I don’t think I give u any useful guide. Only one’ heart can give onnself guide. Wait…, yapp, I think I did give u the 'guide' how can we co-writing out a book.^_^

那晚真不好意思,没跟你多聊。 那时我真得悃得不行。你这个“小记者”一上来还一连珠炮发问了许多问题。我当时以386X速度运转的人脑只好选择当机了。还没碰过面就把行程告诉我吗?告诉你唷,我可是坏人喔!

 
At Saturday, July 15, 2006 1:40:00 am , Blogger purpleshadow said...

it doesnt matter... U wun be able to buy the same ticket as me... and..haha.. U wun go :P

 
At Sunday, July 16, 2006 2:43:00 pm , Blogger john said...

oceanblue >
i had replied ur e-mail of my blog's URL...

purpleshadow, u're welcome...

 
At Sunday, July 16, 2006 2:53:00 pm , Blogger john said...

oh ya, ur 恋恋台北 is good !
read it twice =)
and my friends also like that article... so write more... u do realli had a Fans... =P

 
At Monday, July 17, 2006 2:56:00 am , Blogger Oceanblue said...

Sound like a challenge.^_^ ummmm……let me think about it.

OK,假设我可以不顾刚答应我加薪要求的公司感受,假设我可以不管我Team Mate们的死活,假设我可以不理一票正在迫切等侍我工程解决专案的各造。假设我会打遍全新加坡的旅行社和航空公司电话,买一张跟你一样飞向同样目的地的机票。假设抵达之后再不厌其烦打遍所有当地廉价旅舍的电话(you said u r poor, so I guess you’ll looking for some budget place)寻找你的名字。假设再不行,我会依照你的行程表在所有你可能出现的热门旅游景点痴痴驻守,为得只是一个突然蹦在你面前说:“Hi,是我,我来了。”。

可是……..因为我不是《斗鱼》里的郭品造,因为我不是《恶魔在身边》里的贺军翔,因为我不是《恶作剧之吻》里的郑元畅。太多的假设让我实在“偶象”不起来。

所以你赢了。^_^

(Or may be……,just may be…… I still keeping the passion deep inside my heart which I used to possess 5 years ago. It just laid down there quietly waiting for a spark to blow it . Or ……you may try me? ^_^)

你那么喜欢台湾,你到台湾那几次,有去过他们的《钱柜》唱过K吗?^_^

 
At Tuesday, July 18, 2006 1:09:00 am , Blogger purpleshadow said...

蓝色海洋:
u always make me chat here n spills everything abt me :/

anyway just as i have written in 恋恋台北piece..."去年和今年1月,又去了第二和第三次台北,每次到这座城市都不觉得陌生,有一种舒坦的喜悦。"

no i have no chance to K there... 1st time was none of us keen to; 2nd time was short of time, and 3rd time was I was mostly alone.

Thanks for trying to be my bodyguard, ahhaa... makes me so guilty I throw my frens/colleagues/seniors behind n go play :(

 
At Wednesday, July 19, 2006 1:37:00 am , Blogger john said...

在重读你那篇恋物志:招爱猫的感想。。。联想起某人曾经写过。。。

原来我们一直都这么固执的、
硬要把美丽和爱情绑在一起,
像我们小时候翻看的一本又一本
画满美丽插图的爱情图画书那样,
我们其实仍然偏好孩子气的爱情,
不要参杂钱财、地位,这些人才考虑的事,
我们只想祝福花朵般的美丽恋情。

_______________________________________

恋,是交错时瞬间的心动,像灿烂缤纷的夏夜花火,美丽,却稍纵即逝。
爱,是在理智剖析对方之后,决定再苦都不会放开对方的手,是极难能可贵,隽永
不歇的情绪。
相恋的人,不一定能有相爱的共识。多数人乐于浅尝恋情的美好,却没有勇气与耐
心承担伴随加深的爱恋而来的苦痛,以及不得不背负的责任;于是恋情戛然而之,
爱情可望而不可及。
原来,爱,恋,可以紧紧相连,也可以相距遥远。

爱,恋的距离。

 
At Thursday, July 20, 2006 7:26:00 pm , Blogger Oceanblue said...

>紫色魅影,
喂喂!怎么帮人家改名啦?蓝色海洋不如《蓝色的海》好。要不我也跟你取一个中文网名:《紫色魅影》如何?^_^不喜欢的话,叫紫霞仙子也可以,呵呵,五百年前,我见过你。那时我叫至尊宝。

同事间不是应该互相照应,相濡以沫的吗?想来以后他们也会有出游的时候,到时候就是你还清这笔人情债的时候了。所以不用太过自责,我相信他们能够谅解的,(在看这篇留言的Purpleshadow同事们,我恳请你们一定要体谅Purpleshadow,她只不过是在你们因为少了一个人手,赶稿赶过得眼冒金星,虚火上升,熊猫眼现,血压急升,险死还生的时候,她却一个人悠闲悠哉地跟法国师哥在和风轻佛,浪漫诗意的Champs Elysees大道的露天咖啡座享受下午荼。所以我相信你们一定会体谅她那时内心痛苦挣扎的心情的。还有,如果你们没有在将来出游的打算的话,那是你们活该呀! ) ^_^

你尽是去台北吗?去花莲看海豚吧!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home